BACK TO SCHOOL upp till 15% rabatt på utvalda Apple produkter

Garanti och returrätt

mTorgets garanti och returrätt

På mTorget strävar vi alltid efter att leverera produkter i ypperligt skick för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Emellertid händer det att olyckor, tekniska haverier, förändrade omständigheter och en hel del annat leder till oväntade och oönskade utfall. Vår garanti och returrätt är utformad för att täcka upp oförutsedda händelser så att våra kunder alltid förblir nöjda med såväl våra produkter som vår tjänst.

Alla produkter i vår webbshop har blivit noggrant kontrollerade och godkända av en Apple-certifierad tekniker. Därför erbjuder vi alltid mellan 3-12 månader garanti på hela vårt sortiment. Längden på garantin baseras på ett antal faktorer, varav den viktigaste är produktens ålder. Förenklat kan man säga att en äldre produkt kommer ha kortare garanti än en produkt som är relativt ny. Genom att alltid erbjuda minst 3 månader garanti visar vi att vi står bakom kvaliteten och skicket på våra produkter. Utöver den garanti som ingår i priset går det även att köpa till upp till 12 månader extra garanti.

Förutom garantin har du även 14 dagars öppet köp. Vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom 14 dagar och få pengarna tillbaka ifall du inte är nöjd med produkten. Tänk på att vi måste få tillbaka produkten i samma skick som den var i när vi skickade den, annars förbehåller vi oss rätten att fakturera dig för eventuell värdeminskning som du orsakat. Den 14 dagar långa ångerrätten räknas från och med när du eller en tredje part utsedd av dig tar fysiskt besittning av produkten, t.ex. när du hämtar ut produkten vid en postombud.

Vid retur skall produkt, samtliga tillbehör och eventuell förpackning returneras till mTorget i ursprungligt skick. Skicka eller lämna personligen in produkten till vår servicepartner mCare Sweden AB på adress:

mCare Sweden AB
Hammarby Kaj 16
120 30 Stockholm

Vid retur står du själv för fraktkostnaderna och tjänsten företagspaket måste användas så att försändelsen levereras direkt till lagret. Annars kan returen bli fördröjd med upp till 14 dagar och en administrationsavgift för uthämtning hos postombud debiteras med 150 kr.

Produkten anses vara skickad samma datum som försändelsen skickas med PostNord eller samma dag som försändelsen registreras hos en speditör som du själv valt. För mer information angående ångerrätt ber vi dig besöka vår sida för Generella köpvillkor.

Vad täcks av vår garanti?

Vår garanti täcker hårdvarufel och andra ”inneboende defekter” som inte kunde upptäcktas av våra tekniker. Garantin täcker inte skador som orsakats genom felaktigt användande av produkten eller yttre åverkan. Exempel på yttre åverkan är: att man tappar produkten, spiller vatten på den, sätter sig på den, osv. Garantin täcker inte heller mjukvarufel.

Förlängd garanti

Som nämnts ovan är det möjligt att köpa till extra garanti för en liten slant. Garantin kan utökas med upp till 12 månader, till maximalt 24 månader (förutsatt att produkten ursprungligen hade 12 månaders garanti). Den förlängda garantin är ett tillval som kan göras i kassan i samband med att man betalar för produkten.

Vad händer om en produkt trots allt visar sig vara stöldgods?

På mTorget har vi ett antal procedurer implementerade för att upptäcka och motverka bedrägerier. Vi gör vårt bästa för att fastställa våra produkters exakta ursprung. I det extremt osannolika fallet att en produkt trots allt visar sig vara stöldgods åtar vi oss att ersätta produkten omgående med en likadan eller en likvärdig produkt. Våra kunder har alltid sitt på det torra och kommer självklart inte drabbas.

Hur skickar man tillbaka en produkt när det handlar om ett garantiärende?

Ifall du upplever problem med en produkt som du köpt av oss som fortfarande har giltig garanti ber vi dig kontakta oss omgående. Det snabbaste sättet att komma i kontakt med oss är: antingen via chatt, e-mail eller telefon. Vid garantiärenden skickar vi ut en förbetald fraktsedel så att du kan skicka in produkten till oss för servicekontroll och eventuell reparation. Om våra tekniker inte kan reparera felet inom två veckor förbehåller vi oss rätten att ersätta produkten med en likadan eller likvärdig produkt. Självfallet måste ersättningsprodukten även godkännas av dig innan vi skickar ut den. Normal hanteringstid för garantiärenden är ca 10 arbetsdagar.

Skulle det visa sig att produktens skada inte täcks av garantin debiteras en serviceavgift på 300 kr. Ifall du har några frågor gällande garantin så får du gärna kontakta oss.